Σε προηγούμενη ανάρτηση μας γράψαμε για την "απόφαση" να σταλεί στα αζήτητα το ..λιμάνι στο Καρά Τεπέ με βάση το master plan του λιμανιού ας δούμε τώρα τι προβλέπει στο "κομμάτι" των έργων που "πρέπει" να γίνουν..
Να σημειώσουμε εδώ ότι όπως ελέχθη το κόστος όλων αυτών είναι 140 εκατ ευρώ (!!!!!!) ...και έχουμε να πούμε πολλά για τις χρηματοδοτήσεις σε νέα ανάρτηση, πρώτα όμως να μάθουμε για τα έργα.. το κείμενο που ακολουθεί είναι από το "Εμπρός" της Μεγάλης Πέμπτης και από εκεί μπορούμε να καταλάβουμε τι προτείνουν..
Τα έργα που προβλέπει το master plan..
Τη δημιουργία ποδηλατόδρομου στην προκυμαία της Μυτιλήνης, διπλής κατεύθυνσης διεθνών προδιαγραφών, προβλέπει το master plan του λιμανιού.
Δίπλα στον ποδηλατόδρομο, επίσης, θα δημιουργηθεί ζώνη πρασίνου, ζώνη για την κίνηση ατόμων με ειδικές ανάγκες και ένα deck (ελαφριά κατασκευή) όπου θα μπορούν να κάνουν τη βόλτα τους οι πεζοί.
Είναι φανερό πως όλες αυτές οι δραστηριότητες θα αναπτυχθούν προς την πλευρά της θάλασσας και κατά συνέπεια θα αλλάξει ριζικά η εικόνα της προκυμαίας της πόλης.
Απέναντι από το ξενοδοχείο «Blue Sea» θα δημιουργηθεί κυκλικός κόμβος, ενώ οι βασικές είσοδοι και έξοδοι του λιμανιού θα είναι αυτή που βρίσκεται έναντι της οδού 8ης Νοεμβρίου και αυτή που βρίσκεται δίπλα στο Άγαλμα της Ελευθερίας, όπως εξήγησε εκ μέρους της μελετητικής ομάδας ο συγκοινωνιολόγος Χρυσόστομος Ριζομυλιώτης.
Το master plan είναι ένας μακρόπνοος σχεδιασμός για το λιμάνι της Μυτιλήνης, που επιδιώκει να ρυθμίσει τη λειτουργία του λιμανιού για τα επόμενα 25 χρόνια.
Αυτό σημαίνει πως τα έργα που προβλέπονται σε αυτό δεν θα κατασκευαστούν άμεσα, αλλά σε βάθος χρόνου κι αφού ληφθούν οι αναγκαίες εγκρίσεις και ολοκληρωθούν οι σχετικές γραφειοκρατικές διαδικασίες.
Η μελετήτρια του έργου Μαριλένα Φράγκου ανέφερε ότι, αν αυτήν τη στιγμή υπήρχαν τα χρήματα για να γίνουν τα προτεινόμενα έργα, θα απαιτούνταν 11 χρόνια τουλάχιστον.
Κατά τον καθηγητή Κώστα Μουτζούρη, τα χρόνια που θα απαιτηθούν είναι πολύ περισσότερα, διότι είναι χρονοβόρες οι διαδικασίες που απαιτείται να γίνουν.
Τα δε κεφάλαια που απαιτείται να επενδυθούν ανέρχονται στα 140 εκατομμύρια ευρώ.
Προτεραιότητα τα επιβατικά και τα κρουαζιερόπλοια
Οι μελετητές έχουν χωρίσει την κατασκευή του έργου σε πέντε φάσεις.
Η πρώτη φάση αφορά τα έργα για την εξυπηρέτηση των πλοίων της ακτοπλοΐας και έχει προϋπολογισμό 17,3 εκατ. ευρώ.
Η δεύτερη φάση αφορά τα έργα για την εξυπηρέτηση κρουαζιερόπλοιων και έχει προϋπολογισμό 43,3 εκατ. ευρώ.
Το υπόλοιπο ποσό αφορά τις άλλες τρεις φάσεις του σχεδιασμού.
Η μελέτη προβλέπει την αξιοποίηση της χερσαίας ζώνης όπου βρίσκονται σήμερα το κολυμβητήριο, οι δεξαμενές του λιμανιού της ΕΑΣ Λέσβου και ο λιμενοβραχίονας, για να δημιουργηθούν νέες θέσεις που εξυπηρετούν τα πλοία της ακτοπλοΐας και τα κρουαζιερόπλοια.
Τα κρουαζιερόπλοια προβλέπεται να δένουν στην εξωτερική πλευρά του λιμανιού, ενώ υπάρχει σχεδιασμός για τη δημιουργία εγκάρσιου προβλήτα για την πρόσδεση περισσότερων κρουαζιερόπλοιων.
Τα δύο σενάρια που εξετάζει η μελέτη είναι
α) διαπλάτυνση του υφιστάμενου λιμενοβραχίονα για την αξιοποίησή του και
β) μετατόπιση της κατεύθυνσης του λιμενοβραχίονα, ώστε να μη δημιουργεί προβλήματα στις κινήσεις των μεγάλων πλοίων που μπαίνουν και βγαίνουν από το λιμάνι.
Αλλάζουν πολλά
Το εμπορικό τμήμα του λιμανιού κατά την πλήρη ανάπτυξη του σχεδιασμού θα βρίσκεται αμέσως μετά το φάρο (στρογγυλό) του προσήνεμου μόλου. Εκεί και στην εσωτερική πλευρά θα προσδένουν τα φορτηγά πλοία. Το πλάτος του λιμενοβραχίονα θα φθάσει τα 50 μέτρα.
Αμέσως μετά, θα ακολουθεί η ζώνη του επιβατικού λιμανιού από την εσωτερική πλευρά, όπου θα δένουν επιβατηγά - οχηματαγωγά πλοία και από την εξωτερική πλευρά κρουαζιερόπλοια. Η ζώνη αυτή φθάνει μέχρι το Άγαλμα της Ελευθερίας και την είσοδο του λιμανιού έναντι της 8ης Νοεμβρίου.
Το κτηριακό συγκρότημα του Τελωνείου παραμένει στη θέση του, όμως ο περίκλειστος χώρος του Τελωνείου θα αναπλαστεί και ένα τμήμα του θα δοθεί για την κατασκευή οδικού κόμβου.
Στον εσωτερικό χώρο του λιμανιού θα δημιουργηθούν προβλήτες για να προσδένουν τουριστικά σκάφη που δεν μπορούν να πάνε στη μαρίνα και ιστιοπλοϊκά.
Από την πλευρά της οδού Χριστουγέννων (δεξιός λιμενοβραχίονας), θα προσδένουν βάρκες και αλιευτικά σκάφη. Εκεί που βρίσκεται σήμερα ο χώρος που δένουν οι βάρκες των ερασιτεχνών αλιέων θα δημιουργηθεί ο χώρος στάθμευσης των υδροπλάνων.
Στη ζώνη του σημερινού εμπορικού λιμανιού θα δένουν τα σκάφη του πολεμικού ναυτικού και του λιμενικού σώματος.
Τέλος, απέναντι από το σημερινό «My Market» και το πάρκο Καραπαναγιώτη θα δένουν τα πλοία που θα εξυπηρετούν τις συνδέσεις της Μυτιλήνης με τα τουρκικά παράλια.
Lesvos Voice: Αυτές είναι οι παρεμβάσεις που "προτείνει" το master plan του λιμανιού της Μυτιλήνης...
Το αν όλα αυτά είναι λειτουργικά ή όχι, το αν όλα αυτά είναι υλοποιήσημα ή όχι, τα αν υπάρχουν λεφτά ή όχι, το αν οι χρόνοι είναι ρεαλιστικοί ή όχι.. όλα αυτά θα τα δούμε στη συνέχεια..
Ευχαριστούμε !!
Lesvos Voice: Αυτές είναι οι παρεμβάσεις που "προτείνει" το master plan του λιμανιού της Μυτιλήνης...
Το αν όλα αυτά είναι λειτουργικά ή όχι, το αν όλα αυτά είναι υλοποιήσημα ή όχι, τα αν υπάρχουν λεφτά ή όχι, το αν οι χρόνοι είναι ρεαλιστικοί ή όχι.. όλα αυτά θα τα δούμε στη συνέχεια..
Lesvos Voice...αν μας θεωρείτε χρήσιμους
προτείνετε την σελίδα μας στο fb
και στους φίλους σας !!!
Ευχαριστούμε !!
www.lesvosvoice.blogspot.gr
.....Εδώ σχολιάζουμε την Είδηση !!!
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Ευχαριστούμε για το σχόλιο σας.